Ukrainassa on jälleen sotatalvi

Teksti: Petri Kiuttu, lähde Suomen Kuvalehti
Kuva: Lehtikuva / AFP / Sergei Supinsky
Uutinen julkaistu: 23.01.2026

Ukrainassa on jälleen kylmä sotatalvi Venäjän hyökkäysten keskellä. Venäjä hyökkää jatkuvasti Ukrainan sähkö- ja vesiverkkoja vastaan.

Venäjä hyökkäsi Ukrainaan melkein neljä vuotta sitten. Venäjän hyökkäyksen jälkeen ukrainalaiset ovat joutuneet kestämän jo monta kylmää sotatalvea. Ukrainassa on talvella puute erityisesi sähköstä ja vedestä.

Monilta tavallisilta ihmisiltä puuttuu lämpöä ja valoa. Tavallisesta arkielämästä on tullut mahdotonta sen jälkeen, kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan.

Venäjä hyökkää jatkuvasti Ukrainan energiajärjestelmää vastaan. Venäjä käyttää hyökkäyksissään drooneja ja ohjuksia.

Venäjä hyökkäsi Ukrainaan 24. helmikuuta vuonna 2022.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)