Miss Suomi joutui eroamaan

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Lehtikuva / Emmi Korhonen
Uutinen julkaistu: 12.12.2025

Miss Suomi Sarah Dzafce joutui eroamaan eli hän menetti kruununsa. Erosta kerrottiin tiedotustilaisuudessa, joka järjestettiin torstaina.

Miss Suomi Sarah Dzafce joutui eroamaan torstaina. Syy on se, että Sarah Dzafce julkaisi somessa eli sosiaalisessa mediassa kuvan, joka on ehkä rasistinen. Kuvassa Dzafce levitti sormillaan silmänsä vinoon ja kertoi, että on kiinalainen.  Myöhemmin Dzafce julkaisi lentokoneesta kuvan, jossa hän istuu bisnesluokassa eli kalliissa luokassa, vaikka häntä arvostellaan. Dzafce pyysi käytöstään myöhemmin anteeksi.

Dzafce sanoo, että hän ei olisi halunnut erota. Hän pyysi torstaina anteeksi ihmisiltä, joita hän on loukannut. Erityisesti hän pyysi anteeksi aasialaisilta ihmisltä.

Uusi Miss Suomi on Tara Lehtonen. Lehtonen valittiin Miss Suomi -kilpailussa ensimmäiseksi perintöprinsessaksi. Hän on kotoisin Raumalta.

Sarah Dzafce on ensimmäinen Miss Suomi, joka joutuu eroamaan.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)