SDP on Suomen suosituin puolue. SDP:n kannatus on 24,8 prosenttia. SDP on johtanut kyselyjä pitkään. Toiseksi suosituin puolue on kokoomus. Kokoomuksen kannatus on 18,2 prosenttia. Kolmanneksi suosituin puolue kyselyssä on keskusta. Keskustan kannatus on 15,7 prosenttia.
Perussuomalaisten kannatus on noussut eniten. Perussuomalaiset saa nyt 12,8 prosentin kannatuksen.
Seuraavaksi suosituimmat puolueet ovat vasemmistoliitto, vihreät, Rkp, kristillisdemokraatit ja Liike Nyt.
Helsingin Sanomat julkaisi puolueiden kannatuskyselyn 15. lokakuuta.
