Pieni osa kehitysvammaisista käy palkkatöissä

Teksti: Selkosanomat, lähde Kehitysvammaliitto
Kuva: Laura Vesa
Uutinen julkaistu: 04.11.2025

Vain pieni osa työikäisistä kehitysvammaisista ihmisistä käy töissä Suomessa. Tuhannet kehitysvammaiset ihmiset haluavat tehdä palkkatyötä.

Suomessa on 30 000 työikäistä kehitysvammaista ihmistä. Vain pieni osa heistä käy palkkatyössä. Suomessa vain 600 kehitysvammaista ihmistä saa palkkaa työstään. Tuhannet kehitysvammaiset ihmiset haluavat tehdä töitä.

Kehitysvammaisista ihmisistä monta tuhatta on työtoiminnassa. Työtoiminnan tarkoitus on edistää työllistymistä. Arvion mukaan 5 000 kehitysvammaista henkilöä voi työllistyä palkkatyöhön.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)