Elbe-joessa on vain vähän vettä. Kesä on ollut erittäin lämmin Saksassa. Lisäksi sadetta on ollut vain vähän. Siksi Elbe-joki on kuivunut.
Elbe on suuri joki. Yleensä Elbessä kulkee paljon erilaisia laivoja kuten moottoriveneitä, matkustaja-aluksia ja poliisiveneitä. Nyt Elbessä on kuitenkin niin vähän vettä, että laivat eivät voi liikkua. Vain pienet kanootit voivat liikkua Elbeä pitkin.
Kuivuus on aiheuttanut ongelmia satamissa. Satamat eivät voi toimia, jos Elbessä ei ole tarpeeksi vettä. Esimerkiksi satama Dömitzissä on suljettu. Dömitz on kaupunki Pohjois-Saksassa. Elben pohja näkyy sataman alueella.
Elbessä on vain harvoin vähän vettä. Viimeksi Elbe oli yhtä kuiva seitsemän vuotta sitten. Yleensä Elbessä on niin paljon vettä, että laivat voivat kulkea Elbeä pitkin.
Myös muissa joissa Saksassa on vain vähän vettä.
Elbeen tulee lisää vettä, jos sataa. Erityisesti sade Elben lähteellä Tšekeissä saa vedenpinnan nousemaan. Jos sadetta ei tule, tilanne satamissa pahenee.
Elbe on yksi Euroopan suurimmista joista. Se on 1165 kilometriä pitkä. Elbe alkaa Tšekeistä ja virtaa läpi Itä-Saksan. Elbe laskee Itämereen.