Suosittu Norppalive on suora verkkolähetys, jossa kamera kuvaa rantakiveä Saimaalla. Norppaliven kuvaamalla kivellä vierailee säännöllisesti myös saimaannorppa. Suoran lähetyksen tarkoitus on lisätä tietoisuutta saimaannorpasta ja edistää norpan ja suomalaisen luonnon suojelua.
Nyt on 10. vuosi, kun kamera seuraa norpan elämää. Norppalive on suosittu, sitä on katsottu yli 11 miljoonaa kertaa.
Saimaannorppa on hylje. Saimaannorppia on ainoastaan Suomessa Saimaassa. Saimaannorppa jäi elämään Saimaaseen 8 000 vuotta sitten jääkaudella. Silloin yhteys Saimaan ja Itämeren välillä katkesi.
WWF:n luontokamera löytyy verkosta osoitteesta: wwf.fi/luontolive
