Jääkiekon MM-kisat alkavat

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, Yle
Kuva: Lehtikuva / Antti Aimo-Koivisto
Uutinen julkaistu: 08.05.2025

Jääkiekon miesten MM-kisat alkavat perjantaina. MM-kisat järjestetään Ruotsissa ja Tanskassa. Suomen maajoukkue eli Leijonat ei kuulu kisojen suosikkeihin.

Jääkiekon miesten MM-kisat alkavat perjantaina. Leijonat kohtaa ensimmäisessä ottelussa perjantaina Itävallan. Sunnuntaina Suomi pelaa Ranskaa vastaan ja ensi viikon maanantaina on vastassa Ruotsi.

Leijonat ei ole tällä kertaa kisojen suosikki. Ennakkosuosikkeja ovat tänä keväänä Kanada ja Ruotsi.

Tänä keväänä on kulunut myös 30 vuotta siitä, kun Suomi voitti ensimmäisen kerran jääkiekon MM-kultaa. Suomi voitti miesten jääkiekon maailmanmestaruuden vuonna 1995. MM-kisat pelattiin Ruotsissa.

Jääkiekon miesten MM-turnaus pelataan Ruotsissa ja Tanskassa 9.–25. toukokuuta. Suomi pelaa alkulohkon Tukholmassa. MM-kisojen ottelut pelataan RuotsinTukholmassa ja Tanskan Tukholmassa ja Herningissä.

Voit katsoa kaikki Suomen ottelut suorana MTV3-kanavalta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)