Olin marraskuussa vierailulla Yhdysvaltojen eli USA:n pääkaupungissa Washingtonissa. Presidentinvaaleihin oli silloin aikaa vain kuukausi. Meitä toimittajia tietenkin kiinnosti, kuka vaalit voittaa ja mikä Yhdysvalloissa muuttuu.
Tapasimme Washingtonissa monia vaikuttajia ja politiikan asiantuntijoita. Kovin moni ei uskaltanut arvata, kumpi voittaa vaalit. Donald Trump voitti presidentinvaalit lopulta selvästi.
Yhdysvallat on jakaantunut maa. Kahtiajako näkyi myös presidentinvaaleissa. Kiina taitaa olla ainoa asia, josta demokraatit ja republikaanit ovat samaa mieltä. Kiina uhkaa Yhdysvaltoja.
Donald Trump on Yhdysvaltojen seuraava presidentti. Monissa maailman maissa jännitetään nyt sitä, mikä Yhdysvalloissa muuttuu. Trumpin lupausten perusteella muutos voi olla hyvinkin suuri. Jäämme odottamaan sitä, mitä tapahtuu.
Oikein mukavaa marraskuuta!
