Janne Puhakka oli 29-vuotias entinen jääkiekkoilija. Puhakka voitti alle 18-vuotiaiden MM-pronssia. Jääkiekon SM-liigassa hän pelasi 2015–2016 kasvattajaseurassaan Espoon Bluesissa. Vuosina 2017–2018 Puhakka pelasi ammattilaisena Ranskassa. Puhakka lopetti uransa vuonna 2018.
Janne Puhakka oli ensimmäinen SM-liigan jääkiekkoilija, joka kertoi, että on homoseksuaali. Puhakan rohkeutta arvostettiin paljon.
Poliisi epäilee, että entinen puoliso murhasi Puhakan sunnuntaina Espoon Henttaalla. Murhasta epäillään norjalaista Rolf Nordmoa. Nordmo on 66-vuotias. Miesten parisuhde oli päättynyt tänä syksynä. Murhan syy on ehkä mustasukkaisuus.
Länsi-Uudenmaan käräjäoikeus vangitsi Rolf Nordmon keskiviikkona. Häntä epäillään Janne Puhakan murhasta.
