Pohjois-Korean naiset voittivat MM-kultaa

Teksti: Selkosanomat, lähteet STT, VM-fotboll.se
Kuva: Lehtikuva / AFP/ Luis Acosta
Uutinen julkaistu: 17.10.2024

Pohjois-Korean nuorten naisten jalkapallojoukkue voitti jalkapallon maailmanmestaruuden.

Kyseessä on alle 20-vuotiaiden naisten eli U-20-sarjan mestaruus. Pohjois-Korea voitti finaalissa Japanin. Turnaus pelattiin Kolumbiassa Etelä-Amerikassa. Pohjois-Korean voittomaalin teki Choe Il-son. Hänet valittiin myös turnauksen parhaaksi pelaajaksi. Hän teki Pohjois-Korealle yhteensä kuusi maalia. Pohjois-Korea pelasi hyvin koko turnauksen ajan. Kyseessä oli kolmas kerta, kun Pohjois-Korea voitti MM-kultaa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)