Armand Duplantis hallitsee miesten seiväshyppyä

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Lehtikuva / Antti Aimo-Koivisto
Uutinen julkaistu: 06.08.2024

Ruotsalainen Armand Duplantis voitti maanantaina seiväshypyn olympiakultaa. Hän teki kilpailussa myös uuden maailmanennätyksen.

Armand Duplantis hallitsee miesten seiväshyppyä. Hän on voittanut viime vuosina kaikki arvokilpailut. 24-vuotias Duplantis on amerikanruotsalainen. Hän on syntynyt Yhdysvalloissa, mutta edustaa Ruotsia.

Duplantis voitti maanantai-iltana seiväshypyn miesten olympiakultaa. Hän teki myös uuden maailmanennätyksen. Duplantiksen uusi maailmanennätys on 625.

Duplantis voitti kultaa myös Tokion kesäolympialaisissa vuonna 2021. Olympialaisten lisäksi hän on voittanut kaksi MM-kultaa ja kolme EM-kultaa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)