Yhdysvaltojen entinen presidentti Donald Trump on syyllistynyt rikokseen. Trump väärensi väärensi kirjanpitoa vuonna 2016. Trump yritti pimittää tietoja siitä, että hän maksoi pornotähti Stormy Danielsille ennen vuoden 2016 presidentinvaaleja. Trump maksoi Stormy Danielsille, jotta tämä ei kertoisi julkisuudessa hänen ja Trumpin suhteesta.
Yhdysvalloissa pohditaan nyt sitä, miten Trumpin tuomio vaikuttaa presidentinvaaleihin. Yhdysvaltojen presidentinvaalit järjestetään marraskuussa. Trump on todennäköisesti republikaanipuolueen ehdokas. Joe Biden on demokraattipuolueen ehdokas.
Donald Trump sanoo, että hän on syytön. Trumpin mukaan hän ei ole tehnyt mitään väärää.
Oikeus päättää Donald Trumpin tuomiosta 11. heinäkuuta. Jos Trump saa tuomion, hän on Yhdysvaltojen ensimmäinen presidentti, joka tuomitaan rikoksesta. Oikeusoppineiden mukaan Trump saa ehkä sakkoja tai ehdollisen vankeusrangaistuksen.