Sauli Niinistön viimeinen maakuntamatka suuntautui Saloon. Salo on Niinistölle tuttu, sillä on hän Salosta kotoisin. Niinistö syntyi Salossa. Hän teki ensimmäisen maakuntamatkansa Saloon vuonna 2012, kun hänet valittiin presidentiksi.
Salon torilla oli Niinistöä tapaamassa monta sataa ihmistä. Tilaisuus oli lämminhenkinen. Niinistö liikuttui torilla, jolloin kyyneleet valuivat hänen poskilleen.
Niinistö sanoi , että hän ilahtui siitä, kuinka paljon ihmisiä oli paikalla. Niinistö pohti, että ihmiset halusivat ehkä muistella vanhoja. Presidentti arveli, että monet halusivat tulla sanomaan näkemiin.
– En osannut odottaa tällaista vastaanottoa. Yritimme tehdä pienimuotoisen kahvitilaisuuden, Niinistö sanoi torilla.
Sauli Niinistö on Suomen presidentti vielä viikon ajan. Alexander Stubb astuu virallisesti presidentin virkaan perjantaina 1. maaliskuuta. Niinistö tekee presidenttinä vielä yhden ulkomaan matkan. Hän osallistuu viikonloppuna Namibiassa presidentti Hage G. Geingobin hautajaisiin.

Presidentin lämmin tapaaminen ihmisten kanssa kotikaupungissa.