Varsinainen vaalipäivä on sunnuntaina 28. tammikuuta.
Presidentinvaalien ennakkoäänestys on ollut vilkas. 1,9 miljoonaa suomalaista oli äänestänyt ennakkoon tiistai-iltana.
Jos kukaan ehdokkaista ei saa tarpeeksi ääniä ensimmäisellä äänestyskierroksella, tarvitaan toinen kierros. Presidentti valitaan ensimmäisen kierroksen jälkeen, jos joku ehdokas saa yli 50 prosenttia äänistä. Toiselle kierrokselle pääsevät kaksi suosituinta ehdokasta.
Tänään on Helsingin Sanomien suuri vaalitentti kello 20. Se näytetään suorana televisiokanava Nelosella.
Presidentinvaalit: Presidenttitentti MTV3-kanavalla keskiviikkona 24.1. kello 20.
Ylen Presidentinvaalit: Suuri vaalikeskustelu on torstaina Yle TV1:ssä kello 21.
Juttua muokattu 24.1.2024. Tiedot ennakkoon äänestäneiden määrästä muutettu.
