Stubb ja Halla-aho ovat nuorten suosikkeja

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 17.01.2024

Alexander Stubb oli suosituin ehdokas nuorten vaaleissa. Toiseksi suosituin ehdokas nuorten vaaleissa oli Jussi Halla-aho.

Nuorten vaaleissa annettiin yli 94 000 ääntä. Nuoret äänestivät vaaleissa ennätyksellisen innokkaasti.

Alexander Stubb sai nuorten vaaleissa 21,5 prosenttia äänistä. Jussi Halla-aho sai 20,8 prosenttia annetuista äänistä. Kolmanneksi suosituin ehdokas oli Pekka Haavisto ja neljänneksi suosituin Li Andersson. Harry Harkimo, Jutta Urpilainen, Olli Rehn, Mika Aaltola j Sari Essayah saivat seuraavaksi eniten ääniä.

Nuorten vaalit järjestettiin tammikuun alussa. Vaalit järjestettiin yli 500 koulussa, oppilaitoksessa, nuorisovaltuustossa, ja nuorisotilassa. Mukana vaaleissa oli lähes 2oo kuntaa. Vaaleissa saivat äänestää alle 18-vuotiaat nuoret. yhteensä yli 500 koulussa, oppilaitoksessa, nuorisovaltuustossa, nuorten tilassa tai nuorten harrastusryhmässä lähes 200 kunnassa.

Nuorten vaalit järjesti Suomen nuorisoalan kattojärjestö Allianssi.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)