SM-liigan joukkueet ovat 14 eri kaupungista. Tampereella on kaksi liigajoukkuetta, Tappara ja Ilves.
Tappara on voittanut liigan kahtena edellisenä vuotena. Se on yksi suosikeista myös tänä vuonna.
Tappara on ainoa liigaseura, jolla on ulkomaalainen päävalmentaja. Ruotsalainen Rikard Grönborg on Tapparan päävalmentaja kaudella 2023–2024.
Komarov loukkaantui
Helsinkiläisseura HIFK pelasi viime vuonna pronssiottelussa. HIFK kuitenkin hävisi ottelun ja sijoittui liigassa neljänneksi.
Nyt seura on tehnyt kahden vuoden sopimuksen Leo Komarovin kanssa. 36-vuotias Komarov on erittäin kokenut pelaaja. Hän on voittanut sekä MM-kultaa että olympiakultaa. Hän on pelannut useita kausia NHL:ssä, KHL:ssä ja viime kauden Ruotsin mestaruusliigassa.
Komarov on tyytyväinen sopimukseen HIFK:n kanssa.
– Meillä on hyvä joukkue. Yritämme tietysti voittaa mestaruuden, hän sanoo.
– Myös perheeni on onnellinen siitä, että pelaan nyt taas Suomessa, Komarov lisää.
Komarov loukkaantui heti kauden alussa harjoitusottelussa. Hän tarvitsi leikkauksen ja palaa jäälle vasta talvella.
Joly pelaa Sveitsissä
Kanadalainen Michael Joly oli viime kaudella yksi liigan suurimmista tähdistä. Hän pelasi Hämeenlinnan HPK:ssa. Hän voitti pistepörssin ja oli liigan paras pelaaja perussarjassa. Michael Joly siirtyi täksi kaudeksi sveitsiläiseen seuraan HC Luganoon.
Ottelut televisiossa
Kukin SM-liigajoukkue pelaa 60 ottelua perussarjassa. Sen jälkeen kuusi parasta joukkuetta etenee pudotuspeleihin.
Kaikki liigaottelut näytetään maksullisilla televisiokanavilla, Telia tv:llä ja C Morella. Osa otteluista lähetetään myös ilmaiseksi MTV3:lla tai MTV Subilla.
