
Marokossa tapahtui suuri maanjäristys viime viikon perjantaina. Järistys aiheutti suurta tuhoa Marokon keskiosassa. Marrakechin vanha kaupunki tuhoutui pahasti. Monet talot Marrakechissa romahtivat. Maanjäristys oli voimakkain Marokossa 120 vuoteen.
Maanjäristyksessä kuoli yli 2 100 ihmistä. Asiantuntijoiden mukaan kuolleiden määrä voi kasvaa, kun pelastustyöt jatkuvat. Pelastajat etsivät ihmisiä sortuneiden talojen raunioista.
Monet maat ovat tarjonneet apu Marokolle. Marokko on ottanut vastaan apua Britanniasta, Espanjasta, Qatarista ja Arabiemiraateista. Espanja lähetti Marokkoon viikonloppuna 86 pelastustyöntekijää ja kahdeksan etsintäkoiraa. Etsintäkoirat ja työntekijät etsivät ihmisiä talojen raunioista. Suomen Punainen Risti eli SPR lähettää Marokkoon apua, jos Marokko tarvitsee apua.
Marokon hallitus julisti lauantaina kolmen päivän suruajan.

