Helsingin poliisin mukaan mielenosoitus sujui rauhallisesti. Mielenosoittajat kokoontuivat Senaatintorilla ja marssivat Aleksanterinkatua ja Mannerheimintietä eduskuntatalon ohi. Töölönlahdella ohjelmassa oli puheita ja musiikkia. Töölönlahdella oli jopa 20 000 ihmistä, kun Kuumaa-yhtye esiintyi.
Mielenosoittajat osoittivat mieltään Suomen hallitukselle. Monet ovat ihmiset ovat järkyttyneitä ja vihaisia. Suomessa on puhuttu paljon kesän ja syksyn aikana rasismista. Perussuomalaisten ministerit vanhat rasistiset kirjoitukset ovat herättäneet paljon huomiota.
Mielenosoittajat vaativat, että Suomessa täytyy olla tasa-arvoista. Mielenosoittajat halusivat muistuttaa, että ihmisoikeudet kuuluvat kaikille.

mielipide on, että kaikilla Suomessa asuvilla ihmisillä on yhtäläiset oikeudet, ei väliä mistä olet kotoisin tai oletko valkoinen vai musta, oikeuksien tulee olla samat kaikille Suomessa asuville
– yhdenveratisuus on kaikkein paras, ei ole väliä ootk musta vai valkoinen.