Aki Kaurismäki sai Cannesissa palkinnon elokuvasta Kuolleet lehdet. Elokuva palkittiin tuomariston palkinnolla. Palkintoa pidetään elokuvajuhlien kolmanneksi arvostetuimpana palkintona.
Palkinnon vastaanottivat Kuollet lehdet -elokuvan päänäyttelijät Alma Pöysti ja Jussi Vatanen. Palkinto jaettiin viime lauantaina.
Aki Kaurismäki on saanut arvostettuja palkintoja myös aiemmin. Kaurismäki voitti Cannesin Grand Prix -palkinnon vuonna 2002. Palkinnon sai elokuva Mies vailla menneisyyttä. Mies vailla menneisyyttä oli myös Oscar-ehdokkaana. Kaurismäki sai parhaan ohjaajan tunnustuksen Berliinin elokuvajuhlilla vuonna 2017.
Kuolleet lehdet tulee elokuvateattereihin Suomessa 15. syyskuuta. Kesäkuussa Kuolleet lehdet esitetään Sodankylän elokuvajuhlilla.
Cannesin elokuvajuhlat järjestetään Etelä-Ranskassa. Cannes on maailman kuuluisin elokuvafestivaali.