Turkin presidentinvaalit järjestettiin sunnuntaina 14. toukokuuta. Vaaleissa olivat ehdolla Recep Tayyip Erdoğan ja Kemal Kılıçdaroğlu.
Recep Tayyip Erdoğan on Turkin nykyinen presidentti. Erdoğan on johtanut Turkkia noin 20 vuotta. Hän on ollut Turkin presidentti vuodesta 2014 lähtien. Kemal Kılıçdaroğlu on Turkin opposition johtaja.
Kumpikaan ehdokas ei saanut yli 50 prosenttia äänistä. Siksi presidentinvaaleissa järjestetään toinen kierros. Toisen kierroksen vaalipäivä on sunnuntai 28. toukokuuta.
