Nuoret kannattavat perussuomalaisia

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Lehtikuva / Antti Hämäläinen
Uutinen julkaistu: 30.03.2023

Perussuomalaiset oli Nuorten vaalien suosituin puolue. Perussuomalaiset sai vaaleissa melkein 20 prosenttia äänistä.

Perussuomalaiset on nuorten suosikkipuolue. Perussuomalaiset sai Nuorten vaaleissa yli 18 prosenttia äänistä. Toiseksi suosituin puolue oli kokoomus ja kolmanneksi suosituin SDP.

Nuorten vaaleissa annettiin yli 90 000 ääntä. Hylättyjä ääniä oli yli 5 000. Nuorten antamien äänien perusteella kansanedustajien keski-ikä olisi 43 vuotta.

Nuorten vaalit järjestetään peruskouluissa, lukioissa, ammatillisissa oppilaitoksissa. Nuorten vaaleissa voivat äänestää kaikki alle 18-vuotiaat nuoret.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)