Everything Everywhere All at Once -elokuva sai yhteensä seitsemän Oscaria. Se sai esimerkiksi parhaan elokuvan, parhaan ohjauksen ja parhaan käsikirjoituksen palkinnot. Elokuvan näyttelijä Michelle Yeoh voitti parhaan naispääosan Oscarin.
Parhaan miespääosan palkinnon sai Brendan Fraser. Brendan Fraser voitti palkinnon elokuvasta The Whale.
Saksalainen sotaelokuva Länsirintamalta ei mitään uutta sai neljä Oscaria.
Oscar-palkinto on Yhdysvaltojen elokuva-akatemian palkinto. Oscar-palkinnot jaetaan vuoden parhaille elokuville ja niiden tekijöille.
Oscar-gaala järjestetään joka vuosi maaliskuussa Yhdysvaltojen Los Angelesissa. Gaala on järjestetty jo 95 kertaa. Ensimmäiset Oscar-palkinnot jaettiin vuonna 1929.
