Keräilyharrastus sopii kaikenikäisille. Moni on saanut keräilystä pitkään jatkuvan harrastuksen. Nykyään keräillään monenlaisia esineitä, mutta vanhat keräilykohteet ovat yhä suosittuja.
Postimerkkien keräily on helppoa
Monenlaisia esineitä ja tavaroita voi kerätä oman kiinnostuksen mukaan. Esimerkiksi postimerkkien keräilyn voi aloittaa helposti. Postimerkkejä on runsaasti myynnissä ja ne ovat edullisia. Lisäksi postimerkit mahtuvat pieneen tilaan.
Suomessa on yli 70 postimerkkikerhoa eri paikkakunnilla. Kerhojen jäsenet järjestävät muun muassa postimerkkinäyttelyitä.
Postimerkkien keräilijöitä kutsutaan filatelisteiksi. Monet postimerkkien keräilijät harrastavat myös postikorttien keräilyä.
Postimerkkejä voi kerätä esimerkiksi aiheen tai paikan mukaan. Esimerkiksi omaan kotiseutuun liittyvät postimerkit voivat olla mielenkiintoisia.
Vanhojen rahojen arvo kannattaa selvittää
Jos omistat vanhoja rahoja, niiden arvon voi selvittää asiantuntijan avulla. Vanhoja rahoja myyvissä liikkeissä on asiantuntevia myyjiä.
Rahojen arvoon vaikuttaa esimerkiksi niiden kunto ja kuinka paljon rahoja on aikanaan tehty.
Useat vanhat rahat ovat kauniita. Metallikolikoissa on esimerkiksi eri aikojen hallitsijoita ja koristeellisia kuvioita.
Vanhoja seteleitä täytyy käsitellä varovasti, koska ne voivat repeytyä. Postimerkit ja vanhat rahat kannattaa säilyttää niille tarkoitetuissa kansioissa.

Vanhat esineet ovat kiinnostavia
Vanhoja astioita voi löytää kirpputoreilta ja antiikkikaupoista. Antiikkiliikkeistä saa myös tietoa esineiden arvosta. Joskus myyjät tietävät tarinoita astioiden käytöstä ja valmistuksesta.
Verkossa myydään myös kaikenlaisia vanhoja esineitä. Kalliin esineen arvo on hyvä selvittää myös muualta ennen ostoa. Verkossa saattaa olla myös huijareita.
Vanhoja tavaroita ei kannata heittää pois
Komeroista ja kaapeista voi löytyä tavaroita, joita ei enää tarvita. Kannattaa selvittää tavaroiden keräilyarvo ennen kuin heittää mitään esineitä pois. Toisen romu voi olla toisen aarre. Esimerkiksi monet keräilevät vanhoja videokasetteja ja vinyylilevyjä. Keräilijöitä kiinnostavat erityisesti esineet ja tavarat, joita ei enää valmisteta.
Lisää tietoa postimerkkien ja rahojen keräilystä: filatelisti.fi suomenmoneta.fi
Sen neuvotella on tosihyvä ,kun haluan tehdä pois, joista tavaroita pitää en sin mietti hyvin itselleni. Koska ainakin vanhat tavarat on sisällä, ehkä joka tavara kulttuurista joista on tositärkeä.
Mielestäni mikä tahansa harrastus on hyvä. Ilman harrastuksia elämä olisi tylsää. Esimerkkisi aion myös postimerkkejä. Minulle se on erittäin mielenkiintoista ja jännittävää. Sain miniä uusia ystäviä.
Keräily on hyvä harrastus. Nykyään keräillään monenlaisia esineitä, mutta vanhat keräilykohteet ovat yhä suosittuja.
Uskon ,että kaikki vanhassa on sivilisaatiosta ja historiasta.
Keräily on hyvä harrastut jos on aikaa ja mielenkiintoa.
Mielestäni on, että tämä harrastus on hyvä ja jopa erittäin kiinnostava joillekin ihmisille.
Tämä harrastus on hyvä muistutus menneestä.
Keräily on hyvä harrastuksia ja jopa erittäin kiinnostava joillekin ihmisille
Postimerket hyvin kertovat ja esitävä historia.