Jenni Kokander oli mukana Putous-televisiosarjassa. Hän on näytellyt myös eri teattereissa, esimerkiksi Turun Linnateatterissa. Haastattelimme häntä kokemuksista kummina asunnottomien yhdistyksessä.
– Tehtäväni Vva:n kummina on avannut silmäni. Olen ymmärtänyt, kuinka suuri ongelma asunnottomuus on. On surullista, että suurin osa ihmisistä ei näe asunnottomien hätää.
– Olen tutustunut kummitoiminnan kautta moniin asunnottomiin ihmisiin. Jokaisella asunnottomalla ihmisellä on oma ainutlaatuinen tarina. Kun oma ystävä joutuu menemään puistonpenkille yöksi nukkumaan, se pakottaa miettimään oikeudenmukaisuutta.
– Tärkeä osa Vva:n toimintaa on vapaaehtoistyö. Kutsun kaikki mukaan vapaaehtoistyöhön auttamaan tässä tärkeässä asiassa.
– On tärkeää, että kohtaamme toisemme tasavertaisina ihmisinä. Asunnottomia ei tarvitse pelätä. Olen saanut Vva:n päiväkeskuksessa eli Vepassa paljon hienoja ystäviä. Näiden ihmisten elämäntarinan kuuleminen on muuttanut omaa ajatteluani merkittävästi.
