Jenni Kokander on Vva:n kummi

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.01.2023

Näyttelijä Jenni Kokander on Vva:n ensimmäinen kummi. Vva haluaa saada näkyvyyttä tärkeälle toiminnalle julkisuuden henkilön kautta.

Jenni Kokander oli mukana Putous-televisiosarjassa. Hän on näytellyt myös eri teattereissa, esimerkiksi Turun Linnateatterissa. Haastattelimme häntä kokemuksista kummina asunnottomien yhdistyksessä.

– Tehtäväni Vva:n kummina on avannut silmäni. Olen ymmärtänyt, kuinka suuri ongelma asunnottomuus on. On surullista, että suurin osa ihmisistä ei näe asunnottomien hätää.

– Olen tutustunut kummitoiminnan kautta moniin asunnottomiin ihmisiin. Jokaisella asunnottomalla ihmisellä on oma ainutlaatuinen tarina. Kun oma ystävä joutuu menemään puistonpenkille yöksi nukkumaan, se pakottaa miettimään oikeudenmukaisuutta.

– Tärkeä osa Vva:n toimintaa on vapaaehtoistyö. Kutsun kaikki mukaan vapaaehtoistyöhön auttamaan tässä tärkeässä asiassa.

– On tärkeää, että kohtaamme toisemme tasavertaisina ihmisinä. Asunnottomia ei tarvitse pelätä. Olen saanut Vva:n päiväkeskuksessa eli Vepassa paljon hienoja ystäviä. Näiden ihmisten elämäntarinan kuuleminen on muuttanut omaa ajatteluani merkittävästi.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)