Suuria tunteita kentällä

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Laura Oja
Uutinen julkaistu: 18.11.2022

Jalkapallo on maailman suosituin urheilulaji. Monet ajattelevat, että jalkapallo on enemmän kuin urheilua. Monille jalkapallo on elämäntapa.

Jalkapallon MM-kisat alkavat 20. marraskuuta. Luvassa on kuukausi maailman parasta peliä viheriöllä.

Jalkapallon MM-kisat järjestetään ensimmäistä kertaa Lähi-idässä, Qatarissa. Aiemmin kisat on järjestetty aina kesällä. Qatarin aavikolla on kuitenkin kesällä niin kuuma, että kisat on pakko järjestää myöhään syksyllä.

On hyvä, että MM-kisoja järjestetään erilaisissa maissa. Jalkapalloon ei liity uskonto tai politiikka.

Ongelma on kuitenkin se, että Qatarissa ei kunnioiteta ihmisoikeuksia. Qatarissa eivät toteudu työntekijoiden tai vähemmistöjen oikeudet. Tästä voit lukea lisää Selkosanomien muista jutuista.

Myös Suomen Palloliitto on ottanut asiaan kantaa. Sen mielestä oli huono päätös myöntää MM-kisojen järjestäminen Qatarille.

Mukavaa myöhäissyksyä!

Kirjoittaja on Selkosanomien ja Lätta bladetin päätoimittaja.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)