Kuningatar Elisabetin hautajaiset Britanniassa

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 20.09.2022

Kuningatar Elisabet II haudattiin maanantaina Lontoossa. Hautajaisiin osallistui koko Britannian kuninkaallinen perhe.

Paikalla oli paljon eri maiden johtajia. Suomen presidentti Sauli Niiinistö ja rouva Jenni Haukio olivat paikalla. Kuningatar Elisabetin hautajaisiin osallistuivat myös Pohjoismaiden kuninkaalliset sekä Yhdysvaltojen presidentti Joe Biden ja hänen puolisonsa Jill Biden.

Kuningattaren siunaustilaisuus järjestettiin Westminster Abbey -kirkossa. Kuningas Charles III ja kuningasperheen jäsenet saattoivat arkkua.

Siunaustilaisuuden jälkeen kuningattaren arkku kuljetettiin Windsorin linnaan. Maanantai-iltana kuningatar haudattiin Prinssi Philipin viereen. Prinssi Philip oli kuningatar Elisabetin puoliso. Hän kuoli viime vuonna.

Kuningatar Elisabet kuoli 8. syyskuuta. Elisabet oli 96-vuotias. Elisabet II oli kuningatar yli 70 vuotta.

Yksi kommentti artikkeliin ”Kuningatar Elisabetin hautajaiset Britanniassa”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)