Suomen kisamenestys oli parempi kuin monet uskalsivat toivoa. Suomalaiset yleisurheilijat saivat kisoista neljä mitalia. Suomi sai kaksi kultaa, yhden hopean ja yhden pronssin.

Topi Raitanen voitti Euroopan mestaruuden 3 000 metrin estejuoksussa perjantaina. Kristiina Mäkelä sai hopeaa kolmiloikassa perjantaina. Sunnuntai-iltana Lassi Etelätalo sai pronssia keihäänheitossa. Viime viikolla Wilma Murto voitti seiväshypyn EM-kultaa.
Suomi on saanut viimeksi neljä mitalia yleisurheilun EM-kisoista vuonna 1982. Kisat järjestettiin silloin Ateenassa. Suomi sai neljä mitalia myös Los Angelesin olympialaisista vuonna 1984. Vuonna 2018 Suomi ei saanut yhtään mitalia yleisurheilun EM-kisoista. Vuonna 2018 kisat järjestettiin Berliinissä.
Yleisurheilun EM-kisat päättyivät sunnuntaina. Kisat järjestettiin Saksan Münchenissä.

