Suomella on kisoissa suuri joukkue. Suomen joukkueessa on peräti 70 urheilijaa.
Suomalaiset odottavat kisoista mitalia. Erityisen paljon suomalaiset odottavat mitalia miesten keihäänheitosta.
Suomen Urheiluliiton eli SUL:n puheenjohtaja Sami Itani lupasi kesällä, että Suomi saa ainakin yhden mitalin EM-kisoista. Itani sanoi, että hän eroaa tehtävästään, mikäli Suomi ei saa yhtään mitalia.
Keihäänheitto on perinteisesti ollut laji, jossa suomalaiset ovat menestyneet hyvin. Suomen suurimmat toivot keihäänheitossa ovat Lassi Etelätalo ja Oliver Helander. Miesten keihäänheiton karsinnat kilpaillaan perjantaina ja lauantaina. Finaali eli loppukilpailu on sunnuntaina.
Keihäänheiton lisäksi Suomi voi menestyä moukarinheitossa ja seiväshypyssä. Moukarinheittäjät Silja Kosonen, Sara Killinen ja Krista Tervo kilpailevat tiistaina moukarinheiton alkusarjan karsinnassa. Seiväshyppääjät Wilma Murto ja Elina Lampela ovat mukana finaalissa eli loppukilpailussa. Seiväshypyn finaali on torstai-iltana.
Yleisurheilun EM-kisat päättyvät sunnuntaina 21. elokuuta.
