HUOM! Päivitämme palvelimiamme torstaina 29.01.2026. Päivitys saattaa aiheuttaa lyhyitä käyttökatkoksia verkkopalveluissamme. Pahoittelemme mahdollisia häiriötä.
Vilja on nyt kallista – Selkosanomat

Vilja on nyt kallista

Teksti: Selkosanomat, lähteet Talouselämä, Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 23.05.2022

Ukrainaa kutsutaan usein Euroopan vilja-aitaksi. Ukraina tuottaa paljon ohraa, vehnää, auringonkukkaöljyä ja maissia.

Venäjän hyökkäys Ukrainaan on vaikuttanut paljon myös Ukrainan maatalouteen. Monet ukrainalaiset maanviljelijät eivät voi tai uskalla enää tehdä työtään, koska Ukrainassa soditaan. Tämä taas näkyy koko maailmassa. Viljasta on pulaa ja viljan hinta nousee.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)