Sara Kuivisto teki viime kesänä Tokion olympialaisissa 800 metrin ja 1 500 metrin matkojen Suomen ennätykset. Kuiviston ajat eivät kuitenkaan riittäneet finaaliin.
Maaliskuussa hän pääsi hallijuoksun MM-kilpailujen finaaliin Belgradissa.
30-vuotias Sara Kuivisto on kotoisin Porvoosta. Kuivisto kertoo Uusimaa-lehden haastattelussa, että hän on aina nauttinut juoksemisesta. Hän esimerkiksi juoksi lapsena koulumatkansa.
– En harrastanut lapsena tai nuorena mitään urheilulajia erityisesti. Yläasteella liikunnanopettajani Jari Hyttinen houkutteli minut mukaan urheiluseuraan. Hän huomasi, että olen lahjakas juoksemisessa, Sara kertoo Uusimaa-lehden haastattelussa.
Paljon ennätyksiä
Sara Kuivisto on poikkeuksellisen lahjakas keskimatkojen juoksija. Keskimatkat ovat juoksumatkoja, joiden pituus on vähintään 800 metriä ja enintään 3 000 metriä.
Kuivisto teki vuonna 2021 peräti kahdeksan uutta Suomen ennätystä. Saraa tilanne jopa huvittaa.
– Ihmiset eivät enää edes jaksa onnitella minua. He vain sanovat, että jaaha, teit sitten taas ennätyksen, Sara Kuivisto nauraa STT:n haastattelussa.
