Suomen maalit tekivät Ville Pokka ja Hannes Björninen.
Olympiakulta on historiallinen, sillä se on Suomen ensimmäinen jääkiekossa. Maailmanmestaruuskisoissa Suomi on voittanut kultaa kolme kertaa.
Suomen miesten jääkiekkomaajoukkue on tällä hetkellä maailman ylivoimaisesti paras. Myös Suomen päävalmentajaa Jukka Jalosta arvostetaan ympäri maailman.

Pääministeri ja presidentti onnittelivat
Pääministeri Sanna Marin ja kulttuuriministeri Antti Kurvinen onnittelivat Leijonia. Tasavallan presidentti Sauli Niinistö onnitteli Leijonia viestipaövelu Twitterissä. Presidentti Niinistö kirjoitti Twitterissä: Leijona kesytti karhun. Onnea, vakaa ja vahva Joukkue!
Slovakia voitti olympiapronssia eli tuli turnauksessa kolmanneksi. Slovakia voitti Ruotsin pronssiottelussa.
Kansanjuhla Olympiastadionilla
Olympiastadionilla Helsingissä järjestetään tänään maanantaina kansanjuhla Leijonien ja Naisleijonien kunniaksi. Naisleijonat voitti Pekingin olympialaisissa pronssia.
Kansanjuhla järjestetään stadionilla maanantaina 21. helmikuuta kello 19–20.30. Jääkiekkoliiton mukaan paikan päälle pääsee 20 000 ihmistä. Ilmaislipun voi tulostaa internetistä. Kaikki juhlan ilmaisliput ovat jo loppuneet. Jääkiekkoliitto toivoo, että juhlaan tulevat käyttävät kasvomaskia. Paikalle saa tulla ainostaan, jos on terve.

