Parisprintissä kumpikin kilpailija hiihtää lyhyen matkan kolme kertaa.
Parisprintin olympiavoitosta kamppaili kolme joukkuetta. Norja voitti olympaikultaa eli oli paras. Venäläiset hiihtäjät tulivat kolmanneksi eli saivat pronssia.
Naisten parisprintissä Suomi tuli neljänneksi. Suomen joukkueessa hiihtivät Kerttu Niskanen ja Krista Pärmäkoski.
Iivo Niskanen voitti Pekingin talviolympialaisissa kolme mitalia. Niskanen sai kultaa, hopeaa ja pronssia. Iivo Niskasen kisat päättyivät miesten parisprinttiin. Hän ei ole mukana miesten maastohiihdon 50 kilometrin kilpailussa.
