Meistä monet odottivat talvilomaa ja kevättä. Rohkeimmat uskalsivat haaveilla kesästä ja kesälomamatkasta.
Toisin kävi. Koronavirus tuli ja muutti elämän koko maailmassa. Koronavirustauti on joillekin ihmisille vaarallinen. Se koskettaa meistä jokaista.
Kukaan ei tiedä, kuinka kauan koronavirus aiheuttaa muutoksia elämäämme. Luultavasti aika pitkään. Selvää on kuitenkin, että myös kesästä tulee erilainen.
Kaikki suuret kesätapahtumat on jo peruttu. Ei ole perhejuhlia, häitä, eikä suuria syntymäpäiviä.
Onneksi on kuitenkin uusia tapoja kokoontua. Ystäviä voi tavata ja iltaa voi istua myös virtuaalisesti tietokoneen välityksellä. Myöskään pienten ryhmien kokoontumiset ulkona eivät ole kiellettyjä, kunhan muistaa pitää turvavälin!
Kevään viimeinen painettu Selkosanomat-lehti tulee tilaajille perjantaina 22. toukokuuta. Seuraava painettu lehti ilmestyy perjantaina 14. elokuuta. Kesällä voit lukea uutisia ja juttuja Selkosanomien verkkolehdestä.
Mukavaa toukokuuta!
Paljon kiitoksia lehdestä! Opiskelen suomea nyt, ja luen näitä uutisia.