Jouluun kuuluu hyvä ruoka. Usein ruokaa on paljon, jopa liikaa.
Ehkä kaikista tärkein asia perinteisessä joulussa on yhdessäolo ja läheisyys. Joulu on selkeästi ystävien ja läheisten juhla.
Kaikki meistä eivät voi viettää yltäkylläistä joulua pitopöytien ääressä. Joukossamme on vähävaraisia ihmisiä, joille joulu saattaa merkitä selviytymistä. Kaikilla meillä ei ole myöskään läheisiä ja perhettä, joiden kanssa kokoontua yhteen. Heille joulu voi olla hyvin yksinäinen.
Joulunpyhinä ja vuodenvaihteessa on hyvä rauhoittua. Sillä ei ole väliä, tapahtuuko se maaseudulla, matkoilla vai kaupungissa. Rauhoittuminen tekee hyvää meistä jokaiselle.
Toivotan lukijoillemme hyvää joulua ja mukavaa vuodenvaihdetta. Tämä vuodenvaihde on merkittävä siitä syystä, että siirrymme uudelle vuosikymmenelle.
Tapaamisiin iloisella 2020-luvulla!