Pääkirjoitus: Veriteot täytyy saada loppumaan

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Laura Oja
Uutinen julkaistu: 09.10.2019

Kuopiossa sattunut veriteko järkyttää ja koskettaa suomalaisia. Yksi ihminen kuoli ja kymmenen ihmistä loukkaantui. Lisäksi teko säikäytti pahasti paikalliset asukkaat.

Moni koululainen ja opiskelija saattaa miettiä, uskaltaako oppilaitokseen mennä ja onko siellä turvallista. Vanhemmat ovat huolestuneita lastensa puolesta.

Viranomaiset toimivat hätätilanteessa kiitettävän nopeasti. Nyt pitää pohtia sitä, kuinka tällaiset teot saadaan loppumaan. Suomi ei kaipaa enää yhtään samanlaista väkivallantekoa.

Monet muistavat koulusurmat. Jokelan ja Kauhajoen joukkosurmista on kulunut yli kymmenen vuotta. Tapahtumien jälkeen kestää kauan, että turvallisuus ja arkipäivä palautuvat.

Pitää kuitenkin muistaa, että Suomi on maailman turvallisimpia yhteiskuntia. Tällaiset järkyttävät teot eivät saa horjuttaa turvallisuuden tunnetta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)