Suomi on nimetty maailman onnellisimmaksi maaksi jo kahtena vuotena peräkkäin. Se hämmästyttää monia suomalaisia. Suomalaisista ei tunnu, että he ovat iloisia, puheliaita ja onnellisia. Onnellisuus ei tule heti mieleen, kun katsoo ihmisiä talviaamuna linja-autoissa ja junissa. Ihmiset näyttävät väsyneiltä. Useimmat tuijottavat kännykkään. Juuri kukaan ei puhu.
Ehkä nämä ihmiset ovat kuitenkin onnellisia. He asuvat maassa, jossa on rauha ja yhteiskunta toimii hyvin. Junat ja linja-autot pysyvät yleensä aikataulussa. Ihmiset syövät aamiaisen ennen kuin he lähtevät kotoa. Useimmat ovat matkalla töihin. Työ voi olla raskasta, mutta kahdeksan tunnin kuluttua he palaavat kotiin. He voivat myös luottaa siihen, että he saavat palkkansa palkkapäivänä.
Luulen, että monet arvostavat sitä, että junassa ja linja-autossa on hiljaista. On mukavaa istua omissa ajatuksissaan, eikä tarvitse puhua heti aamulla. Meidän suomalaisten täytyy myöntää, että olemme melko onnellisia!
Suomalaiset on onnellinen ja hiljainen kanssa.