Jemenin tilanne on lohduton. Jemenissä on käynnissä maailman pahin humanitaarinen kriisi, jossa ihmisten elämän mahdollisuudet tuhotaan. Neljä miljoonaa ihmistä on menettänyt kotinsa. Ainakin 20 miljoonaa ihmistä tarvitsee nopeasti apua.
Jemen sijaitsee Arabian niemimaan eteläkärjessä. Jemen on Lähi-idän köyhin maa.
Jemenin sota on sisällissota, jota ulkopuoliset valtiot tukevat. Huthikapinalliset taistelevat hallituksen joukkoja vastaan. Sisällisota on jatkunut pitkään. Sota alkoi vuonna 2015.
