Pääkirjoitus: Jokaiselle sopivaa sisältöä

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Laura Oja
Uutinen julkaistu: 21.10.2021

Selkosanomien uudistuksen jälkeen myös lehden sisältö on uudistunut. Tarkoituksena on palvella teitä lukijoita entistä paremmin.

Painetussa Selkosanomat-lehdessä on aina 20 sivua. Lehti ilmestyy kahdeksan kertaa vuodessa. Halusimme tehdä lehden rakenteesta mahdollisimman selkeän ja helppolukuisen. Tavoittena on kuitenkin säilyttää lehdessä myös elävyys ja värikkyys.

Selkosanomien painettu lehti alkaa aina samalla tavalla. Tämän pääkirjoitussivun jälkeen seuraavat lehden uutissivut: Suomi, Maailma ja Urheilu. Uutissivut käsittelevät ajankohtaisia aiheita. Uutissivujen pääjutuissa mennään hiukan syvemmälle aiheeseen. Lyhyissä jutuissa taas kerrotaan vain pääasiat.

Lehden keskiaukeamalta alkaa lehden teemajuttu, jossa paneudutaan syvällisemmin eri aiheisiin.

Tässä lehdessä teemajutussa haastatellaan Tommy Hellsteniä ja aiheena on kiusaaminen. Jutun ja Tommy Hellstenin haastattelun voit lukea myös tästä Selkosanomien verkkolehdestä.

Teemajutun jälkeen on vuorossa Kasvokkain-haastattelu. Siinä tutustumme mielenkiintoisiin ihmisiin ja heidän ajatuksiinsa. Tämän lehden Kasvokkain-haastattelussa on yhdenvertaisuusvaltuutettu Kristina Stenman.

Lehden lopusta löytyvät esimerkiksi Arki, Kulttuuri, Viihde, Puheenaihe, Sanaselitys ja Kuvauutiset.

Jännittävää Halloween-aikaa kaikille ja rauhallista pyhäinpäivää!

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)