Tilaa Selkosanomat Mainos 11.06.2025 Kuuntele uutinen Maailman asiat selkokielellä. Tilaa nyt Selkosanomat kotiisi edullisesti!
Silmälasikarhu muutti Ähtärin eläinpuistoon Viikon kuva 13.06.2025 Kuuntele uutinen Ähtärin eläinpuisto Pohjanmaalla sai uuden asukkaan. Silmälasikarhu Tao muutti eläinpuistoon. Syksyllä Ähtäriin tulee lisää silmälasikarhuja.
Presidenttipari on Pride-viikon suojelija Suomi 13.06.2025 Kuuntele uutinen Helsingissä järjestetään Pride-viikko kesäkuun lopussa Helsinki Pride Suomen suurin kulttuuri- ja ihmisoikeustapahtuma. Pride-tapahtumia järjestetään myös muualla Suomessa.
Varhaisperuna on perinteinen kesäherkku Suomi 12.06.2025 Kuuntele uutinen Varhaisperunan sato on hyvä tänä kesänä. Monet ostavat ensimmäiset suomalaiset varhaisperunat juhannusviikolla.
Ympäristöliike Elokapinan mielenosoitukset jatkuvat Suomi 11.06.2025 Kuuntele uutinen Elokapina mielenosoitukset jatkuvat Helsingissä. Elokapina on pysäyttänyt tällä viikolla liikenteen monissa paikoissa.
Ilmajoen musiikkijuhlat täyttää 50 vuotta Kulttuuri 10.06.2025 Kuuntele uutinen Ilmajoen musiikkijuhlat täyttää 50 vuotta. Tänä kesänä musiikkijuhlilla esitetään Isoviha-ooppera, joka kuvaa historiallisia tapahtumia Pohjanmaalla.
Huuhkajat kohtaa karsintaottelussa Puolan Urheilu 10.06.2025 Kuuntele uutinen Huuhkajilla eli Suomen miesten jalkapallomaajoukkue kohtaa tiistaina Puolan. Ottelu on tärkeä Huuhkajille, jos joukkue haluaa mukaan MM-kisoihin.
Los Angelesissa on laajoja mielenosoituksia Maailma 09.06.2025 Kuuntele uutinen Yhdysvaltojen länsirannikolla on mellakoita ja levottomuuksia. Mielenosoittajat eivät hyväksy presidentti Donald Trumpin toimia maahanmuuttajia kohtaan. Trump on kutsunut paikalle kansalliskaartin.