Siirry sisältöön
Selkosanomat - etusivulle
  • Etusivu
  • Suomi
  • Maailma
  • Urheilu
  • Kulttuuri
  • Arki
  • Arkisto
  • Uutisia kuvilla
  • Lätta bladet

Selkosanomat
Hae sivustolta:

Tilaa painettu Selkosanomat

Mainos

28.01.2026
Kuuntele uutinen

Maailman asiat selkokielellä.
Tilaa Selkosanomat kotiin tai työpaikalle edullisesti!

Mikael Granlund on Leijonien kapteeni

Urheilu

10.02.2026
Kuuntele uutinen

Suomen miesten jääkiekkomaajoukkueen eli Leijonin pelit olympialaisissa alkavat keskiviikkona. Leijonat kohtaa ensimmäisessä ottelussa Slovakian.

Petteri Orpo haluaa jatkaa kokoomuksen johdossa

Suomi

09.02.2026
Kuuntele uutinen

Pääministeri Petteri Orpo haluaa jatkaa kokoomuksen puheenjohtajana. Orpo kertoi asiasta kokoomuksen puheenjohtajapäivillä.

Talviolympialaiset alkavat

Urheilu

05.02.2026
Kuuntele uutinen

Talviolympialaiset alkavat perjantaina. Kisat järjestetään Italian Milanossa ja Cortinassa. Suomen joukkueessa on 103 urheilijaa, joista 48 on jääkiekkoilijoita.

Presidentti Stubb avasi valtiopäivät

Viikon kuva

05.02.2026
Kuuntele uutinen

Valtiopäivien avajaisia vietettiin keskiviikkona. Eduskunnan kevään istuntokausi alkoi jo tiistaina. Presidentti Alexander Stubb avasi valtiopäivät.

Ukrainan rauhanneuvottelut jatkuvat

Maailma

03.02.2026
Kuuntele uutinen

Neuvottelut Ukrainan rauhasta jatkuvat keskiviikkona. Neuvottelut järjestetään Arabiemiirikuntien pääkaupungissa Abu Dhabissa.

Työttömyys kasvaa

Suomi

03.02.2026
Kuuntele uutinen

Työttömien määrä kasvaa edelleen Suomessa. Joulukuussa työttömiä oli 50 000 enemmän kuin vuosi sitten.

Toimeentulotuen ehdot kiristyvät

Suomi

02.02.2026
Kuuntele uutinen

Toimeentulotuen ehdot kiristyvät. Jatkossa toimeentulotukea on vaikeampi saada. Muutokset ehtoihin tulevat voimaan helmikuun alussa ja maaliskuussa.

Tytti Tuppurainen kiistää epäasiallisen käytöksen

Suomi

02.02.2026
Kuuntele uutinen

SDP:n kohu jatkuu. SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtajaa Tytti Tuppuraista syytetään epäasiallisesta käytöksestä.

Vanhemmat artikkelit
Sivu1 Sivu2 … Sivu585 Seuraava →
Lataa lisää uutisia
  • Ota yhteyttä
  • Tilaa Selkosanomat
  • Saavutettavuusseloste
  • Lisätietoa Selkosanomista

Yhteystiedot:

Selkosanomat

Linnoitustie 2 B

02600 ESPOO

Puhelin: (09) 34809 240

Sähköposti: selkokeskus@kvl.fi

Toimitus:

Päätoimittaja: Petri Kiuttu

Toimittajat: Kaisa Kaatra, Maria Österlund

Tekniikka: Kehitysvammaliitto / Papunet

Julkaisija: Selkokeskus / Kehitysvammaliitto

Muita sivustoja:

Selkokeskuksen sivut

YLE:n selkouutiset


Selkosanomat Facebookissa

Vastuullista journalismia logo Selkotunnus logo
© 2026 Selkosanomat
Seuraava sivu »