Neljä oppilasta pahoinpiteli koulutoveriaan koulun pihalla Vantaalla. Pahoinpitelystä alkoi vilkas keskustelu, joka koskee kiusaamista kouluissa. Ministerit, kansanedustajat ja presidentti Sauli Niinistö ovat esittäneet keinoja kiusaamisen vähentämiseksi.
Kuukauden mukaan: syyskuu 2020
sivu 1 / 5 (45 uutista)
Matkustamisen rajoituksia tulee takaisin ()
Monet ulkomaan matkojen rajoitukset tulevat tänään uudelleen käyttöön. Syynä on se, että monessa maassa koronavirus leviää yhä laajemmin.
Elokuvat ja musiikki tuovat taukoa arkeen ()
Irina Björklund on näyttelijä ja muusikko. Hän näyttelee pääosaa tv-sarjassa Rauhantekijä Ylen TV1-kanavalla. Lokakuussa julkaistaan hänen uusi levynsä.
Suomi ottaa paljon lainaa ()
Hallitus kokoontui viime viikolla budjettineuvotteluihin. Niissä päätettiin ensi vuoden tulo- ja menoarvio.
Koronatartuntojen määrä kasvaa ()
Koronatartuntojen määrä leviää taas nopeasti Suomessa. THL eli Terveyden ja hyvinvoinnin laitos kertoo, että tartuntojen määrä on kasvanut selvästi.
Käytä kasvomaskia ruuhkissa ja ahtaissa sisätiloissa ()
Suomen viranomaiset suosittelevat kasvomaskien käyttöä tietyissä tilanteissa.
Ruokavalio vaikuttaa ilmastoon ()
Suomalaisten ruokailutavat pitäisi muuttaa ympäristö- ystävällisemmiksi. Ekologisella ruokavaliolla voidaan vaikuttaa ilmastoon.
Neste irtisanoo melkein 5oo ihmistä ()
Suomalainen öljy-yhtiö Neste lakkauttaa öljynjalostamon Naantalissa.
Finnair vähentää lentoja ()
Finnair ei lennä lokakuussa suurinta osaa lennoistaan.
Monet haluavat keksiä rokotteen koronaa vastaan ()
Uusi koronavirus löydettiin Kiinassa melkein vuosi sitten. Virus aiheuttaa taudin, jonka nimi on covid-19 eli koronavirustauti. Tautia vastaan ei ole vielä olemassa hyväksyttyä rokotetta.