Selkosanomat toivottaa lukijoille mukavaa ja kaunista kesää!
Kuukauden mukaan: kesäkuu 2020
sivu 1 / 3 (25 uutista)
Syömme enemmän kasviksia ja vähemmän lihaa ()
Suomalaiset syövät nyt vähemmän lihaa ja enemmän kasviksia kuin aiemmin. Myös kaura ja erilaiset kauratuotteet ovat suositumpia.
Parempi koronatilanne, vähemmän rajoituksia ()
Koronavirus leviää Suomessa koko ajan hitaammin. Suomalaisten elämää ei enää rajoiteta yhtä paljon kuin aiemmin keväällä.
On aika lomailla ja rauhoittua ()
Kesä on vihdoin myös meillä Suomessa. Ihmiset lähtevät puistoihin ja uimarannoille.
Marcus Rosenlund: “Ilmastonmuutos on jo täällä” ()
Marcus Rosenlund on tiedetoimittaja ja kirjailija. Monet hänen kirjoittamansa kirjat ja jutut käsittelevät ilmastonmuutosta.
Hyvää juhannusta! ()
Selkosanomat toivottaa lukijoille mukavaa juhannusta!
Onko juhannus alku vai loppu? ()
Nyt viikonloppuna on juhannus. Juhannusaatto on perjantaina 19. kesäkuuta, juhannuspäivä on lauantaina ja kesäpäivänseisaus on sunnuntaina.
Melkein kaikki kampaamon asiakkaat katosivat koronaviruksen takia ()
Aila Soliman on yrittäjä, joka työskentelee ekologisen hiustenhoidon ja kosmetiikan parissa. Hänellä on oma kampaamo Helsingin keskustassa. Hän sanoo, että tämä kevät on ollut todella epätavallinen koronaviruksen takia.
Raidallinen kotitekoinen jäätelö ()
Kesällä herkutellaan jäätelöllä ja mansikoilla. Voit valmistaa kotitekoista jäätelöä helpon ohjeen mukaan.
Poikkeusolot päättyivät Suomessa ()
Suomen hallitus kertoi maanantaina, että valmiuslain käyttö lopetetaan. Poikkeusolot päättyivät keskiyöllä.