Selkosanomat toivottaa lukijoilleen hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta 2019!
Kuukauden mukaan: joulukuu 2018
sivu 1 / 3 (28 uutista)
Arkkipiispa Tapio Luoma: Joulu on tärkeä juhla ()
Arkkipiispa Tapio Luoma on luterilaisen kirkon johtaja. Johtaja on aina muita varten, hän sanoo. Arkkipiispa on Selkosanomien vuoden viimeisen lehden Kasvokkain-haastattelussa.
Strasbourgin terrori-iskussa kuoli viisi ihmistä ()
Sadat ihmiset kokoontuivat sunnuntaina Strasbourgin perinteiselle joulutorille. Torilla muistettiin terrori-iskun uhreja.
Ilmastokokous sopi päästöjen määrästä ()
Puolan ilmastokokous päättyi viikonloppuna. Neuvottelut päättyivät sopuun säännöistä.
Lappi houkuttelee matkailijoita ()
Lappiin saapuu paljon ulkomaalaisia matkailijoita. Joulu on erityisen suosittu matkailun sesonkiaika.
Special Lucia tykkää tanssia ()
Suomeen on valittu ensimmäistä kertaa Special Lucia. Elisa Kotisaari kruunattiin Luciaksi Kokkolassa Pohjanmaalla.
Brexit aiheuttaa hämmennystä ()
Britannia eroaa Euroopan unionista 29.3.2019. Britannian parlamentti ei ole kuitenkaan vielä hyväksynyt brexitiä eli erosopimusta.
Tuhkarokko palasi Suomeen ()
Suomesta on löydetty taas tuhkarokkoa. Jotkut eivät halua ottaa rokotuksia. Tampereelta löytyi viime viikon lopussa tuhkarokkoa.
Afrikan maat haluavat taideteoksensa takaisin ()
Entiset eurooppalaisten maiden siirtomaat vaativat taideteoksiaan takaisin. Euroopan maat hallitsivat suurta osaa Afrikasta ja Amerikasta vielä pari sataa vuotta sitten. Euroopan omistamia maita kutsuttiin siirtomaiksi.
Oskar Kirmes tähtää olympialaisiin ()
Telinevoimistelija Oskar Kirmeksellä on suuri tavoite. Hän haluaa olla mukana Tokion olympialaisissa. Tokion olympialaiset järjestetään vuonna 2020.