Kuiskaaja auttaa näyttelijää Arki 25.04.2018 Kuuntele uutinen Kuiskaaja auttaa näyttelijää Teatterissa kuiskaaja auttaa, jos näyttelijä unohtaa vuorosanansa. Kuiskaajalla pitää olla selkeä ääni ja kärsivällisyyttä. Jos näyttelijä unohtaa vuorosanansa, kuiskaaja sanoo vuorosanan alkuosan. Kuiskaaja istuu näyttämön sivussa. Yleisö ei näe kuiskaajaa.
Yhdysvallat iski Syyriaan Maailma 20.04.2018 Kuuntele uutinen Yhdysvallat iski Syyriaan Yhdysvallat, Iso-Britannia ja Ranska tekivät ohjusiskun Syyriaan. Yhdistyneiden kansakuntien eli YK:n mukaan Syyrian hallinto on käyttänyt kemiallisia aseita Syyrian kansalaisia vastaan. Kemialliset aseet tappavat ja sairastuttavat ihmisiä ja eläimiä. Kemialliset aseet on kielletty kansainvälisellä sopimuksella. Syyrian sisällissota on jatkunut seitsemän vuotta. Puoli miljoonaa ihmistä on kuollut Syyrian … Lue lisää artikkelista
Merissä on paljon roskia Arki 12.04.2018 Kuuntele uutinen Merissä on paljon roskia Maailman valtameriin on joutunut paljon muovijätettä. Siksi valtamerissä kelluu viisi valtavaa jätelauttaa. Monet meren eläimet kärsivät jätteestä. Meren muovijätteestä suuri osa on muovipusseja. Muovipussit näyttävät meduusoilta. Jotkut eläimet luulevat, että muovipussit ovat meduusoja. Eläimet syövät muovipusseja ja sairastuvat. Monissa maissa muovipussit on kielletty.
Sähköautoja on yhä enemmän Arki 06.04.2018 Kuuntele uutinen Sähköautoja on yhä enemmän Tulevaisuudessa monet autoilijat ostavat sähköauton. Nykyään on vielä paljon polttomoottoriautoja. Polttomoottoriauto toimii bensiinillä tai dieselillä. Bensiini ja diesel tehdään raakaöljystä. Raakaöljy vähenee tulevaisuudessa. Polttomoottoriautojen pakokaasut saastuttavat ilmaa. Sähköautoista ei tule pakokaasua, siksi ne ovat hyviä ilmaston kannalta.
Suomalainen painonnostaja palkittiin Urheilu 03.04.2018 Kuuntele uutinen Suomalainen painonnostaja palkittiin Painonnostaja Anni Vuohijoki palkittiin EM-kisoissa. Hän voitti kaksi pronssimitalia. EM-kisat olivat viime viikolla Romaniassa.