Selkosanomien toimitus toivottaa kaikille rauhallista joulua ja onnea uudelle vuodelle! Seuraava painettu lehti ilmestyy keskiviikkona 17.1.2018. Selkosanomien verkkolehti kertoo uutisia…
Kuukauden mukaan: joulukuu 2017
sivu 1 / 4 (38 uutista)
Joulua vietetään Euroopassa monella tavalla ()
Joulua vietetään maailmalla erilaisin tavoin. Suomessa jouluna ollaan perinteisesti kotona. Maailmalla joulu on useimmiten sosiaalinen juhla, jossa tavataan ystäviä.
Pyhän Nikolauksen hauta löytyi ()
Arkeologit ovat löytäneet haudan, jonka uskotaan kuuluneen Pyhälle Nikolaukselle. Hautalöytö tehtiin nykyisen Turkin alueella.
Hyvä joululahja tuo iloa kauan ()
Joulupukilla on nyt kova kiire. Kiireen keskellä Joulupukki antoi haastattelun Selkosanomille. Kuinka paljon Suomessa on kilttejä lapsia? – Tontut ovat…
Salaisista tiedoista iso kohu ()
Helsingin Sanomien juttu armeijan tiedonhankinnasta nosti ison kohun.
Vilkasta keskustelua häirinnästä ()
– Lait kieltävät jo seksuaalisen häirinnän. Nyt tarvitaan ihmisten asenteiden muutosta, sanoo oikeusministeri Antti Häkkänen.
Vahva olut ruokakauppoihin ()
Eduskunta hyväksyi viime viikolla lakiehdotuksen, että vahvoja oluita saa myydä ruokakaupoissa.
Fleece on vuoden turhake ()
Fleecekangas on vuoden turhake. Suomen Luonto -lehti valitsee joka vuosi tavaran, jota kukaan ei tarvitse. Sitä kutsutaan turhakkeeksi.
Isis kärsi tappion ()
Tänä syksynä terrorijärjestö Isis on menettänyt alueensa Syyriassa ja Irakissa. Isisin terrori-iskut voivat kuitenkin jatkua.
Kuka on vuoden 2017 urheilija? ()
Vuoden 2017 paras suomalainen urheilija valitaan tammikuussa. Selvää suosikkia ei tällä kertaa ole.