Porkkanat ovat terveellisiä ja hyviä

Porkkanat ovat terveellisiä ja herkullisia Porkkana on suosittu ja terveellinen juures. Se sisältää A-vitamiinia, K-vitamiinia ja antioksidantteja. Raakaa porkkanaa voi syödä kokonaisena tai raastettuna, ja siitä voi puristaa mehua. Viipaloidut porkkanat voi keittää lisukkeeksi aterialle. Porkkanaa käytetään monissa laatikkoruuissa ja pataruuissa. Raastetusta porkkanasta voi tehdä maukkaan porkkanakakun. Porkkanaraaste sopii raaka-aineeksi … Lue lisää artikkelista

Keppihevonen on suosittu harrastus

Keppihevonen on suosittu harrastus Keppihevonen on ollut aiemmin pienten tyttöjen lelu. Nyt keppihevosella ratsastavat myös teini-ikäiset tytöt. Suomessa on noin 10 000 keppihevosharrastajaa. Keppihevosella voi kilpailla kouluratsastuksessa ja esteratsastuksessa. Moni keppihevosharrastajista tekee itse hevosensa. Pään voi ommella kankaasta tai tehdä sukasta ja täyttää pehmeällä vanulla. Pää kiinnitetään teipillä puukeppiin. Lopuksi … Lue lisää artikkelista

Suomi innostui koripallosta

Suomalaiset innostuivat koripallosta Suomen koripallomaajoukkue eli Susijengi pelasi erinomaisesti Euroopan mestaruuskisojen alkulohkon otteluissa Helsingissä. Susijengi pelasi myös yhden jatkopelin Istanbulissa Turkissa, mutta ei päässyt enää välieriin. Monet suomalaiset innostuivat koripallosta ja kannustivat Susijengiä Helsingin otteluissa sekä television äärellä. Lauri Markkanen oli Suomen joukkueen tähtipelaaja. Lauri Markkanen pelaa jatkossa Yhdysvalloissa NBA-sarjassa.