Turun terrori-iskun seuraukset

Turun terrori-iskun seuraukset Turun terrori-isku järkyttää yhä ihmisiä. Iskun tekijä on marokkolainen Abderrahman Bouanane. Poliisi on vanginnut hänet sekä yhden muun marokkolaisen henkilön. Nyt poliitikot ja viranomaiset neuvottelevat toimenpiteistä, joilla terroriteot voidaan ehkäistä jatkossa. Eduskunnassa valmistellaan lakia tiedustelutoiminnasta. Lain mukaan poliisi saa tutkimuksissaan seurata myös internet- ja puhelinviestintää. Hallitus on … Lue lisää artikkelista

Terroristi iski Turussa

Terrori-isku Turussa 18-vuotias marokkolaismies puukotti 10 ihmistä Turun kauppatorilla viime perjantaina. Puukotuksen uhreista 2 kuoli ja 8 haavoittui. Poliisi tuli paikalle nopeasti ja pidätti puukottajan. Monet ihmiset torilla auttoivat uhreja ja yrittivät estää puukotuksia. Puukottaja valitsi uhreikseen naisia. Keskusrikospoliisi tutkii puukotusta terroritekona. Poliisivalvontaa lisättiin juna- ja lentoasemilla viikonloppuna. Monet ihmiset … Lue lisää artikkelista

Tiukat pakotteet Pohjois-Korealle

Tiukat pakotteet Pohjois-Korealle Eri puolilla maailmaa ollaan huolestuneita Pohjois-Korean armeijan kehittelemistä ydinaseista. YK:n turvallisuusneuvosto lisäsi pakotteita Pohjois-Korealle, jotta maa lopettaisi ydinaseohjelmansa ja ohjuskokeensa. Kaikki suurvallat eli USA, Venäjä ja Kiina kannattavat tiukkoja pakotteita. Pohjois-Korean johtaja Kim Jong-Un on arvostellut niitä ankarasti, eikä maa aio neuvotella ydinaseohjelmasta. Yhdysvaltojen ja Pohjois-Korean välit … Lue lisää artikkelista

Esapekka Lappi on uusi rallitähti

Esapekka Lappi on uusi rallitähti Esapekka Lappi on uusi suomalainen rallisankari. Hän voitti MM-rallin osakilpailun Jyväskylässä. 26-vuotias Lappi on voittanut rallin suomenmestaruuden vuonna 2012. Esapekka Lappi ajaa kisoissa Toyota Yaris WRC -autolla. Rallin MM-sarjan seuraava osakilpailu ajetaan 19.-21. elokuuta Saksassa. Esapekka Lappi on nyt MM-sarjassa kymmenentenä. Rallin MM-sarja päättyy Australian … Lue lisää artikkelista

Yleisurheilun MM-kisat alkavat perjantaina

Yleisurheilun MM-kisat alkavat perjantaina Yleisurheilun MM-kisat alkavat perjantaina Lontoossa, Isossa-Britanniassa. Kisoihin on myyty ennätysmäärä pääsylippuja. Monet tulevat kannustamaan jamaikalaista pikajuoksija Usain Boltia, joka lopettaa kilpailemisen Lontoon MM-kisojen jälkeen. Kisoihin osallistuu 12 suomalaisurheilijaa. Keihääheittäjä Tero Pitkämäki ja moukarinheittäjä David Söderberg ovat mukana MM-kisoissa jo neljättä kertaa. Tero Pitkämäeltä toivotaan mitalia näistä … Lue lisää artikkelista