Minä luen sinulle -viikko oli menestys Suomi 21.02.2017 Kuuntele uutinen Minä luen sinulle -viikko oli menestys Minä luen sinulle -kampanja viime viikolla oli suuri menestys. Sadat maahanmuuttajat lukivat kirjoja vanhuksille ja kehitysvammaisille ihmisille eri puolilla Suomea. Lukuhetkissä syntyi vilkasta keskustelua ja tunnelma oli iloinen. Kampanja aiotaan järjestää myös tulevaisuudessa.
Elokuva kertoo pakolaisesta Suomessa Kulttuuri 21.02.2017 Kuuntele uutinen Elokuva kertoo pakolaisesta Suomessa Ohjaaja Aki Kaurismäki on tehnyt uuden elokuvan ”Toivon tuolla puolen”. Elokuva kertoo syyrialaisesta pakolaisesta, Khaledista. Khaled hakee turvapaikkaa Suomesta, mutta viranomaiset päättävät palauttaa hänet Syyriaan. Khaled jää asumaan Suomeen laittomasti. Suomalainen herra Wikström palkkaa hänet siivojaksi. Elokuva on hauska, vaikka sen aihe on vakava. Aki Kaurismäki … Lue lisää artikkelista
Iloisia onnistumisia koripallosta Urheilu 17.02.2017 Kuuntele uutinen Iloisia onnistumisia koripallosta Unified-koripallossa kehitysvammaiset pelaajat ja vammattomat partneripelaajat pelaavat samassa joukkueessa. Unified-koripallossa on tärkeintä yhdessä tekeminen. Partneripelaajat opettavat erilaisia taitoja kuten koriin heittoa. He myös syöttelevät ja luovat kentällä paikkoja heittää koriin. Anita Karppinen ja Minna Granroth pelaavat Espoossa Leppävaaran Pyrinnössä eli LePy:ssä.
Lisää kasvisruokaa kouluihin Suomi 06.02.2017 Kuuntele uutinen Lisää kasvisruokaa kouluihin Koulussa lounaan voi tulevaisuudessa valita kahdesta vaihtoehdosta. Toinen vaihtoehdoista on aina kasvisruoka. Toiveena on, että kasvisruoka parantaa oppilaiden terveyttä ja vähentää tarvetta erityisille ruokavalioille. Monet oppilaat syövät koulussa ehkä enemmän, kun kun he voivat valita kasvisruuan.
Monikulttuurista musiikkia Arki 02.02.2017 Kuuntele uutinen Monikulttuurista musiikkia Helsinkiläinen Es-ow and The Ridial Band tekee monikulttuurista musiikkia. Bändin jäsenet ovat tulleet Afrikan ja Euroopan maista: Senegalista, Kongosta, Kamerunista, Espanjasta ja Suomesta. Bändin musiikki on rytmikästä tanssimusiikkia. Musiikillaan bändi haluaa puolustaa ihmisoikeuksia ja lasten oikeuksia.
Jääpallon MM-kisat alkoivat Urheilu 02.02.2017 Kuuntele uutinen Jääpallon MM-kisat alkoivat Ruotsissa Jääpallon maailmanmestaruudesta kisataan nyt Ruotsissa. Kisoihin osallistuu myös Suomen joukkue. Aiemmin, vielä 1950-luvulla, jääpallo oli hyvin suosittu laji Suomessa. Nykyään jääpallon suosio on vähentynyt, kun jääkiekon suosio on huipussaan.
Viikonloppuna tarkkailtiin lintuja Suomi 01.02.2017 Kuuntele uutinen Viikonloppuna tarkkailtiin lintuja Viime viikonloppuna kotipihoilla laskettiin lintuja. Ihmiset tarkkailivat pihojaan yhden tunnin ajan. He kirjoittivat muistiin, mitä lintuja he näkivät ja kuinka monta. BirdLife Suomi -järjestö kokoaa tilaston pihahavainnoista eri puolilta Suomea.
Syyria tarvitsee paljon apua Maailma 01.02.2017 Kuuntele uutinen Syyrialaiset ihmiset tarvitsevat paljon apua Syyriassa elää paljon ihmisiä sodan raunioissa, ja monet ovat paenneet maasta. Monet syyrialaiset tarvitsevat nyt apua. YK:n mukaan auttamiseen tarvitaan tänä vuonna kolme miljardia euroa. Monet Syyrian pakolaisista ovat lapsia ja naisia. He ovat paenneet sotaa Turkkiin, Libanoniin, Jordaniaan, Irakiin ja Egyptiin.