Siirry sisältöön
Selkosanomat - etusivulle
  • Etusivu
  • Suomi
  • Maailma
  • Urheilu
  • Kulttuuri
  • Arki
  • Arkisto
  • Uutisia kuvilla
  • Lätta bladet
Olet tässä:Etusivu 2016 heinäkuu
Hae sivustolta:

Kuukausi: heinäkuu 2016

Rapuja on paljon

Suomi

28.07.2016
Kuuntele uutinen

Rapuja on paljon Rapujen pyynti alkoi 21. heinäkuuta. Järvissä on nyt paljon rapuja, joten luvassa on hyvä rapusaalis. Ravun poikaset ovat kasvaneet hyvin pitkän ja lämpimän kevään aikana. Osa isoista ravuista on viime vuoden poikasia. Ensimmäiset rapusaaliit ovat jo kaupoissa. Yhä useammat suomalaiset syövät rapuja. Jotkut pitävät ystävien kanssa rapujuhlat.

Pokémon Go on kesän suosikki

Kulttuuri

22.07.2016
Kuuntele uutinen

Pokémon Go -peli on kesän suosikki Pokémon Go -mobiilipeli on erittäin suosittu Suomessa ja maailmalla. Peli toimii älypuhelimella. Pelissä etsitään ja pyydystetään Pokémon-hahmoja liikkumalla eri ympäristöissä. Hahmoja voi löytää maastosta, kaduilta tai rakennusten sisältä. Peli näyttää kartan pelaajan ympäristöstä. Pelaaminen saa ihmiset kävelemään pitkiä matkoja ja kokoontumaan yhteen. Pelaaminen voi … Lue lisää artikkelista

Kesän säät ihmetyttävät

Suomi

19.07.2016
Kuuntele uutinen

Kesän säät ihmetyttävät Viime viikkoina on ollut poikkeuksellisen kylmää eteläisessä Suomessa, sen sijaan pohjoisessa on ollut helteistä. Kuusamossa mitattiin Suomen korkein lämpötila: 28,8 astetta. Helteen lisäksi pohjoisessa on ollut kesän rajuimmat ukkoset. Heinäkuun 5. päivä Pohjois-Suomessa havaittiin yli 20 000 salaman iskua. Vettä on satanut paljon koko maassa. Kostean sään … Lue lisää artikkelista

  • Ota yhteyttä
  • Tilaa Selkosanomat
  • Peruuta Selkosanomat
  • Saavutettavuusseloste
  • Lisätietoa Selkosanomista

Yhteystiedot:

Selkosanomat

Linnoitustie 2 B

02600 ESPOO

Puhelin: (09) 34809 240

Sähköposti: selkokeskus@kvl.fi

Toimitus:

Päätoimittaja: Petri Kiuttu

Toimittajat: Kaisa Kaatra, Maria Österlund

Tekniikka: Kehitysvammaliitto / Papunet

Julkaisija: Selkokeskus / Kehitysvammaliitto

Muita sivustoja:

Selkokeskuksen sivut

YLE:n selkouutiset


Selkosanomat Facebookissa

Vastuullista journalismia logo Selkotunnus logo
© 2026 Selkosanomat